SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Sunday, June 12, 2005

2 MiNggu Yang Macam-macam 2

Aisey aritu terputus plak citer..selepas kematian datuk aku..hari Jumaat adalah hari terakhir aku bertugas di Pejabat Agama Islam Daerah Taiping..sedih plak pikir2....kami buat jamuan hari last ni..Maton masak lauk,Amin masak nasik..aku jadi tukang angkut..pinjam kereta abang akulah..kami bagi cenderamata kulit kambing berayat kursi yang telah di frame..lawa plak bila nengok2 balik..hehe...

Harini macam bese..Jumaat penuhla ofis dengan pesalah2 seksyen 57..kami bertugas wat kali last dengan amik statement dak2 tu..yang sadisnya ada budak UKM antara yang kene cekup..dak pompuan lah..dak SMKASAS plak tuh..tensen betuii..abis orang pejabat agama cop dengan nama buruk2 buat SMKASAS dan UKM..dah la UKM..Fakulti macam aku jugak..amik Quran Sunnah plak tuh..memang takleh pakai..Nangis2 mintak maaf kat kami berempat..bikin malu saja...

Ari Sabtu..Abang Din sepupu aku dari Terengganu kawin ngan orang Gerik, Perak.Jumaat malam dorang tidur rumah akulah..meriah jugak..rombongan pengantin takkan la skit ye tak?..hehe..pas abis kenduri kat Grik, kami sefamily ikut plak rombongan Terengganu balik Terengganu..dalam lebih 10 kereta jugaklah..ramai..Lama jugak x balik kampung..dekat setahun rasenya..Ape yang menarik kalini kat kampung aku jumpa mamat nama Eder..member karib aku kat KISAS yang sekarang belajar kat API,UM.Mamat tu pun balik kampung..so dia mai kampung aku..kami pi minum air kelapa muda tepi pantai..fuh syahdunya..dia cerita masalah aweq nya yang 'segak' tuh..ramai je yang nak ngaco n nyebuk..memang kaki dengki ramai..tapi Eder pun baguslah..Rugi sapa x dapat dia..macam orang x dapat akulah..heheh..

Rabu kenduri kat umah Abang Din plak lah..dari pagi aku sibuk2 bergotong royong..kenduri kampung beselah..mana layan catering..semua masak sendiri..layan Nasik Dagang,fuh..best..nikmat..langsung tak sama ngan yang aku makan kat KL mahupun tempat2 lain yang nak buat nasik Dagang..Pas abis kenduri petang tu jugak kami sefamily balik Perak sebab ayah aku ada urusan di Pengkalan Hulu, Perak.Dalam kol 11 malam barulah kami sampai..Teringat aku 6 tahun lalu..Kat sinilah aku mencipta nama menjadi Juara Memanah Perak Peringkat Negeri Perak..lawan kat SMK Tun Saban..kat sini plak ada rumah Ct Hajar n Adiknya Ct Hafiza..rakan kariblah jugak :) ......

Jumaat..pegi Ofis amik sijil dari Tuan Azam.Pastu makan Piza Ustazah NurHidayah support..petama kali dalam idup makan Piza..wat maluja..heheh..layan Piza petang tu 5 orang.Aku, Maton, Amin, Yaman dan NurHidayah.Macam adik beradik plak semua..Macam Power Rangers pun ade :p ... N arini..Member aku merangkap senior SMKASAS Hafifi Zainuddin kahwin..sebelah rumah ja kami..akhirnya adagak member aku kahwin aku leh tengok depan mata..selalu tau ja dah kawin tapi x tengok..hehe..best ke kawin?..Petang ni aku nak kuar ngan geng2 aku sini..Salaman, Latip dan Pakli Apad..reunion kecil-kecilan..sahabat2 kat SMKASAS..hmm..sambung lagilah....

No comments: