SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Wednesday, July 13, 2005

Hai UKM!!

Assalamualaikum...wah..dengan rahmat tuhan..akhirnya aku kembali ke UKM..kalini aku daftar 15 unit je..semester depan maybe 17 n abis le pastu..heheh..sampai arini satu kelas pun aku tak masuk lagi..kelas yang aku pegi batal sebab lecterer x masuk..tapi kelas yang aku x pegi adalak lecterer..lawak tol..senang2 minggu depan je la baru gi kuliah..heheh..

Dah jumpa abis dah semua member2 lama..semua nampak makin sihat...berita terbaru ialah aku mintak abang Man gugurkan aku dari team silat UKM yang akan ke Universiti Utara Malaysia malam ni kerana masih mengalami masalah kecergasan yang serius...maklumla nak lawan juara2 seluruh Malaysia..takut memalukan UKM kalo kalah..tapi tatau la lagi ikut ke tak sebagai pembantu awam abang Man seorang Coach yang berdedikasi....heheh..

Tutorial lagi 2 ja belum dapat..Kajian Ahli Sunnah dan Falsafah moden..kalini turut amik subjek Kajian Ajaran Sesat, Maharat Istima', Kajian Al-Quran Masa Kini, dan Tafsir Ayat-ayat Kawniyah..bunyi macam leh jem otak je subjek2 kalini...heheh..tapi leh belajar ngan orang top-top. Ajaran sesat belajar ngan ketua PusatvIslam UKM. Falsafah Moden ngan Timbalan Dekan yakni bekas Mufti Wilayah. Maharat ngan Ketua Penyelaras dia.. hmm..kene bagi mantap-mantap result kalini..yeah..

Nak tulih panjang pun masa x cukup..cuma sekarang aku bahagia kat KIY..semalam gi Shoping kat Giant Puchong ngan Yaman, Bobby, Daniel ngan Mat Zul..Abis pitis bershopping sakan..penuh bonet kereta Yaman. heheh..Hmm..cuma masih teringat balik balik sini..16 motor semuanya..aku kuar rumah kol 10.30 pagi..Begerak ngan Yaman dari Hentian Bukit Gantang sampai SG. Perak..Pit Shah dah tunggu kat situ..pastu Shahidan yang dok Grik plak sampai..kami lepak berempat sampai kol 2 lebih tunggu geng2 Kedah yang ada skit masalah...

Pastu perjalanan 16 biji motor membelah highway best jugak..walaupun panas sebab jalan siang. Cuma tayar motor Amiq pancit pastu bila nak sampai lampu motor aku terbakar..alahai dashat lah aku mencelah-celah time kat tengah bandar dengan takde lampunya..dapat kat polis sure kena saman..silap mencilah pun masuk hospital le gamaknye..hehe..Alhamdulillah sampai rumah sewa kol 9.30 malam..pastu gi cari Citarasa Timur..tutup plak..Gi Restoran Lampu..Meriah gila walaupun semua tengah kelaparan..best lah..bila lagi la nak konvoi tatau..cuma balik kalini Daniel, Nuat, ngan Chot tak join..Yang lain2 semua ada temasuk geng UM 2 orang ngan UPM sorang...hmm..main tambah gugur kursus kat Canselori ja time tengah malam skit hehe..laju gila line..takat ni lah...sambung lagi nanti..hehe..Malam ni Perak Vs Sabah 2nd edition Piala FA..sure menang lah.. :)

No comments: