SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Wednesday, June 01, 2011

Selamat Bercuti penggal pertama 2011 :)

Salam..

sekarang dah bermula cuti penggal pertama.. orang yang xde apa2 hari sabtu aritu dah mula cuti (28 mei).. tapi saya ada kursus Isnin aritu.my wife pun ada ajar kelas tambahan tahun 6...so semalam baru start cuti la(selasa).. semalam jugakla saya n wife balik kampung ni lepas lunch rumah parent saya di Presint 16.

Hari Isnin aritu saya kursus di Auditorium Pusat Kejiranan Presint 16.. Nak tau apa tajuknye? SEMINAR PATRIOTISME DAN 1 MALAYSIA..wowww.. hebatnya rasa.. :) banyak betul input yang dapat dan penceramah pun best2 belaka.. antaranya saya dapat tahu asal usul A-Famosa yang korang suka sangat begambar tu..bayangkan dapat disiapkan dalam masa 6 bulan.. dalam zaman2 tu leh siapkan bangunan kukuh dalam 6 bulan...1 persoalan daripada penceramah.. Melaka terkenal dengan perkembangan Islam dan kemasyurannya.. tapi mengapa masjid tertua ialah Masjid Hulu Melaka tahun 17__ somthing.. x ingat pulak.. dimana bangunan2 indah sebelum Melaka diserang? istana-istana? rumah2 orang kaya dan yang paling misteri kubur2 penduduk sebelum tahun 17-an tu..boleh la fikirkan kemana perginya sebab bila di scan oleh arkeologi memang x dapat rangka2 lama ni..yang baru2 je ada..

Apapun tujuan post kalini adalah nak mengucapkan selamat bercuti kepada semua yang terbabit..minggu depan saya akan kembali buzy nak menyetelkan kerja2 terbengkalai. Soalan belum siap, fail belum siap, tanda buku budak belum settle, yang paling penting e-pelaporan jQAF masih belum siap dan belum bengkelkan kepada rakan-rakan j-QAF disekolah. Minggu depan juga nak membantu my parent nak pindah dari Putrajaya ke Gombak.. besar rasanya rumah ni..banyak benar barangnya..

Apapun enjoy dulu cuti ni.. nak gi berkelah di Janda Baik jap..bye bye

No comments: