SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Tuesday, September 06, 2011

Kekalahan terburuk dalam sejarah Arsenal

Aidilfitri kali ini amat membahagiakan dari segi keseluruhannya tapi dipalit sedikit kekecewaan gara-gara kekalahan Arsenal di tangan seteru utama yang terkenal sampai 8-2.. Teruk juga saya dipangkah oleh member-member yang jadi fan setia SETAN MERAH ni..

Ini bukan lagi tamparan hebat lagi dah..tapi mungkin dah sepak terajang hebat kerana digula-gulakan saja di atas pedang selepas pemergian dua bintang yang mencari masa depan lebih baik iaitu Cesc Fabregas yang merindui kampung halaman dan Samir Nasri yang mengejar kekayaan dan trofi... berikut adalah sejarai penjaring dan penerima kad sewaktu perlawanan:

Begitulah alkisahnya pada 28Ogos 2011 Arsenal ditumpaskan oleh Red Divils ..memang sedih tapi inilah hakikatnya..banyaklah jugak suara2 sumbang dari orang2 x kenal, sahabat-sahabat dan sedara mara yang membuat ayat-ayat hangin yang menguji kesabaran menjelang Syawal tersebut..

Apapun Coach Arsene Wenger telah membuat kejutan dengan membuat 5 pembelian atau membawa masuk 5 pemain baru..4 beli 1 loan iaitu :
1. Mikel Arteta 2. Chu Young Park, 3.Santos, 4.Per Matesacker dan yang kelima ni loan je si bahlul Israel.. seriusla tak suka.. so malas nak menaip nama malaun ni.. seb baik loan je..tapi 1 season tuuu..lama gak la..

Apapun dalam 3 game pertama aksi Arsenal agak menakutkan..(jaringan 2 bolos 10) ..mungkin Sabtu ini akan membawa kepada perubahan yang baik menentang Swansea yang kelihatan agak mantap walaupun baru saja naik divisyen.

Semoga kejayaan milik Arsenal season ni walaupun kehilangan ramai pemain bintang dan mendapatkan beberapa pemain bintang dan bahalul pon ade..heheh.. sebelum kedatangan 5 pemain ni Arsenal turut membeli beberapa pemain iaitu Gervinho (ok gak la), Jengkinson (agak bangang) Chamberlain (belum sempat menunjukkan keupayaan sebenar ketika masuk time kena titik dek MU, Miyaichi yang turun ke Malaysia tapi lom nampak muka di Emirates dan Joel Campbel yang bunyinye mantap tapi belum sempat beraksi.. Semoga berjaya.. Semoga fan Gunners tak terus kecewa tapi percaya tiada airmata lagi kerana sudah 6 season tanpa piala (tiada lagi airmata) heheh.. Chayok Chayok

1 comment:

ArieYoS said...

sejarah dulu2 tatau la..tapi dalam sejarah saya sokong arsenal