SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Wednesday, December 28, 2011

Pos Akhir 2011

Assalamualaikum WBT..

mungkin ini adalah pos terakhir saya untuk tahun ini, 2011.. rasanya tahun ni ada banyak jugak pos berbanding tahun2 lepas :)

Time tulis entry ni saya sedang menghadiri mesyuarat pengurusan sekolah yang bermula sejak semalam lagi.. Baru saja menandatangani Opsyen Saraan Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) semalam, dan mendapat jadual waktu serta tugasan-tugasan untuk sesi persekolahan 2011.

Nak cerita sikit perjalanan cuti yang agak panjang ni pada awalnya tak kemana sangat. Bermula 23hb November- 25hb pergi kursus mentoring guru pembimbing di Bahagian Teknologi Pendidikan Pahang dekat Pantai Beserah.. Tidur rumah abang ipar walau ada bilik disediakan.. My wife ngan mak mertua ikut sama. Banyak la kena study sebab nak jadi penilai tahun depan.. so betambah la bebanan..

25hb bergegas balik sebab parent akan sampai dari Mekah jam 9.35.. Alhamdulillah sempat sambut dan meriah juga.. Along, kak Amy dan Faisal pun ada.. gembira tengok mama, abah dan Maklong sihat.. lama jugakla beborak. 26hb baru la sambut Annivesary..sepatutnya 25hb.. hehe.. kat Burger King Alamanda!! paling dekat.. hehe.. Tahun berdua lagi..tahun depan? semoga Allah permudahkan urusan kami ..Amiinn..

28hb bersamaan Isnin pergi kenduri rumah sahabat baik Hafiz Ishah di Klang.. Adik Perempuan dia kawen.. pergi ngan Tuan Imam Hidhir sekali.. lepas makan kenduri pergila menggamit memori di Masjid Sultan Sulaiman, Klang solat Asar.. Pastu dalam cuti-cuti ni macam-macam la uruskan termasuk ketuk kereta yang kemek sikit tu, KWSP yang tak seberapa tu dan lain-lain...

5hb balik Bentong dekat seminggu, pastu ada rombongan nak gi Johor tapi tak dapat la nak join sebab my wife x berapa nak sihat. Nak bincang pasal perkhawinan Hafiz nanti. Pastu sempat jugak balik Taiping kejap.. Dalam cuti ni juga bekesempatan gi rumah abang saya di KULIM.. dapat tidur satu malam dan lepak-lepak makan beriani paha kambing di Bukit Mertajam.

Aktiviti leh kata last ialah Rombongan Kenduri ke Sungai Petani.. Dapat penginapan percuma di Kelab Cinta Sayang (Apartment) yang begitu selesa sekali.. Kenduri sepupu my wife.. Meriah betul la sebab hampir semua adik beradik join termasuk Long dari Sabah.. Kenduri 24hb sebelah perempuan join gak.. 25hb baru belah lelaki dekat Dewan Cinta Sayang tu.. My parent pun datang jugak.. siap bawak durian yang baru luruh pagi tu huhu.. kelakar jugak.. belah durian kat tepi kereta ja.. sedaaapp.. :)

26hb balik Putrajaya dan 27 sampai sekarang ni tengah meeting.. esok dah ada orientasi tahun 1 dan pra.. macam biasa kena baca doa.. hmm.. semoga tahun 2011 ni memberi banyak pengajaran dan pengalaman baru yang berguna.. yang tidak baik jadikan sempadan. Semoga tahun 2012 yang bakal mendatang lagi beberapa hari menjadi tahun terbaik dalam kehidupan ini :) Doakan semuanya baik-baik sahaja dan isteri saya sentiasa sihat dan gembira.. Wassalam..


No comments: