SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Saturday, June 12, 2004

Hidup Penuh Kebosanan? ;p

Bismillahi al-Rahmani al-Rahim
Dengan nama Allah yang Maha Pemurah Lagi Maha Pengasihani….

Assalamualaikum WBT…
Fuh..akhirnya..hari yang ditunggu telahpun tiba..EURO2004 bakal bermula malam ni..kol 11.00 malam time Mesia bersamaan kol 16.00 time Portugal mahupun time Negara Eropah yang lain la….hahaha…siapakah bakal bergelar sang juara?..Sang Kancil atau Sang Buaya?..Apapun idup France..huhu..Menegenai Euro..sebenarnya aku tatau nak sokong sapa..sebab aku orang Mesia..nak sokong France..Italy pun aku sokong gak..Republic Chech pun best jugak..Holland,Spain pun best..England lagila..haha..tapi peratus kelebihan tetap pada France..tapi kalo France gulung awal kira tak frust nonggeng la..banyak gila team favourite kat UERO2004 nih..

Sebenarnya aku bukan nak citer sangat pasal EURO kalini..tapi pasal kebuhsanan tahap cipan yang meragut segala kekebalan dan keperkasaan YoS nih..huh..dah nak abis cuti dah pun…legaa…Seperti yang dimaklumi jugak..cuaca kat belah2 Tepeng nih amatlah panas..peluhkat badan aku kuar tahap tanak berenti tu..bila time semayang berjemaah di surau..adoii..basah lenjan baju kome..lebih2 lagi time dughian tengah murah ni..dok layan durian ajela…inilah tahap cuaca yang amat panas dan mencabar kelelakian aku..ewah…

Bosan2 akupun dok saja la kat umah..abihtu nak watpe?..nak pi jogging pepagi ‘kuda itam’ tinggal kat rumah member kat Serdang..nak naik kete..bapak aku pakai pulak satu..abang aku pakai satu..aisey man..buhsan2..mujurla ade gak kitab2 yang aku kena teliti sebelum masuk semester ketiga daripada enam semester aku nih..hafal2 ape2 yang patut..yang tak patutpun kekadang hafal gak..haha..aku rase yang aku tulih ni baru muqadimah kot…

Hmm..sini aku mula nak cerita..n kalau boleyla..aku nak mintak pendapat kekawan yang menjenguk blog aku nih..semalam..sedang aku termenung..tunggu kekawankot2 ada yg nak miskol ke ape..tetiba muncul satu nombor baru meng’sms’ aku seolah-olah dia dah kawan lama dengan aku..dia kata aku kambing yang ilang di sawah..siyot tol..hihi..pastu bila dia habag nama..Hazaif rasenya nama dia..memang haram aku tak kenalla sebelum ni…so..sebab aku mesra alam..laki pun laki lah..layan ja…macam2 dia tanya..

Antara soklan maut yang dia Tanya aku ialah.. “keme jatuh hati ngan kawan baik keme..boleh deme tolong kasik cadangan?”..aku amat terperanjat dengan soklan berbentuk begitu..sebanrnya aku amat sedih jugak dengan soklan camtu..dia macam tau2 ja apa yang dok ada dalam kepala otak aku selama ni..dia cakap..dia semayang pun tak khusyuk sebab suka kat si ‘H… ‘ (ada 3 titik lepas H..aku rase Huda kot..haha) sebab aku memang tak terel langsung bab jiwang2..aku jawab sesikit jela..dia Tanya lain aku jawab lain..best fren..ape pendapat korang semua?...sebenarnya aku pun penah ‘terjatuh hati’ pada bestfren aku..tapi sebab dia tak kasi respon…akupun jadi tak kehaluan..sampaila sekarang…akibatnya sekarang ramai yg tuduh aku buaya..haha..akupun tak paham kenapa..inilah dugaan kehidupan..
Yalah kan..lagipun perempuan ni banyak kerenah..’bestfren’ camne sekalipun..bab2 yang lebih dari kawan memang aku di’reject’ secara terang-terangan…sampaikan aku penah cakap..kalo takdir kita bersatu camne?..dia cakap ape kome tau…takdirpun tak mungkin jugak..dia kata jangan buat sesuatu yang tak mungkin..dengan konfidennya dia melukai hatiku disamping menolak kemungkinan takdir menyatukan YoS dan dot dot dot….hmm..seb baikla aku laki…jenis tak terjun bangunan bila kecewa..selamba ja aku kaco aweq orang sekarang haha…kehidupan sekarang lebih dirasa selesa..kembali seperti dulu..rase nak buat apa buat…sape tak puas ati mari face to face…nak bawak geng ramai manepun bawaklah…biarlah aku sorang2pun…tapi aku rase ramai gila orang kat belakang aku..tak gitu?huhu…

Apalah citer jiwang pulak arini..aku Cuma tatau camne nak jawab kat mamat nama Hazaif tu je..korang komen2 la citer aku ni pastu kasi idea bernas skit..soklannya berbunyi..”WAJARKAH KITA MENGORATI BESTFREN KITA SENDIRI?” DAN “APAKAH REASON JAWAPAN ANDA ITU”.korang boley tulis kat ruang okmen tu ataopun terus ke email yos1801@yahoo.com atopun kalo teringin nak dengaq suare YoS yg semakin ‘garau’ call 012-5142977 …

Hmm…tanak tulih bebanyak…EURO dah nak mula..aku tau blog akuni masih ramai yang belum sedar ato tau…harap2 aku dan budak Hazaif akan dapat jawapannya dari korang semua…sekali lagi nak mintak mahap kalo kakak2 tersayang yang bukak blog ni rase ayat saye kurang ajar skit..sebab saye buat blog ni untuk suke2..untuk tarbiah kasi peringatan kat kekawan..hehe..lebiy senang guna aku jek..takpun ade yang nak komen suruh YoS lebih bersopan?..silakan…

Oklah ..sampai berjumpa lagi…hebahkanla blog ni kat pakar2 penasihat sekiranya kawan2 sayeni berkawan ngan ramai pakar penasihat..semoga dengan terasminya “UERO2004” kejap lagi bakal melenyapkan segala kebosanan yang melanda..InsyaAllah…segala kerjasama daripada pihak tuan didahului dengan ucapan jutaan terima kasih…

‘Berkhidmat demi Agama,Bangsa dan Negara,

Saya yang menurut perintah,
….YoS…

Eh..terbuat ending surat kiriman rasmi plak..kihkih..sowee geng…bye bye..Wassalam..

No comments: