SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Tuesday, March 01, 2005

APA NAK JADIPUN JADILAH....

Wahai sekalian manusia, amat gemarlah bagiku untuk mencoretkan sedikit lagi perkara-perkara yang berlaku pada diriku sejak akhir-akhir ini...hehe..

Firstly..mengenai artikel yang aku kuarkan mengenai Syiah..sudah ada yang memberi respon positif...malah memberi teguran secara terbuka..mengenai kecetekan ilmu yang aku ada..justeru aku telah menarik balik artikel tersebut dengan rendah dirinya..itulah yang kita mahu..bila ada kesalahan..maka kasilah respon dengan segera..kerana teguran tersebut aku bergegas ke Perpustakaan Tun Seri lanang UKM dan mencari terus buku berkaitan Aqidah..Alhamdulillah ketemu 3 naskah buku yang agak hebat bunyinya...

Lupakan sajalah pasal artikel tu..hmm..mau citer skit pasal keadaan sekarang aku di UkM nih..exam dah dekat sebenarnya..hari ni hari Selasa..dan aku exam paper 1st pun ialah pada selasa depan..subjek FIQH IBADAT & MUNAKAT..best lah..subjek tentang ibadat dan kawin-kawin..hehe...tak score memang tak complete la idup selaku muslim.. :)

Pastu exam abis pada 23hb Mac 2005...paper Maharat Kitabah..pastu berakhirlah semester ke4 aku kat UKM ni..Untuk semester depan..aku dah daftar 17 jam kredit subjek..tajukpun bunyi kaw2 punya...antaranya ialah..-> Falsafah Moden;Kajian al-Quran Masa Kini;Kajian Ajaran Sesat;Kajian Tarekat;Kajian Ahlus Sunnah wa al-Jamaah;Tafsir Ayat-Ayat Kawniyah..dan Maharat Istima' wa Fahm....rase bunyi subjek-subjek semester ni dah gerun..tetiba bila nak daftar untuk subjek baru aritu..hehe..lagi dashat bunyinya...

Takpelah..itulah budak-budak Usuluddin Dan Falsafah punya subjek..nak wat camne..kekadang rase macam belajar mende yang taknak diguna sangat dalam kehidupan macam apa yang budak-budak Syariah belajar..dahla payah plak tu..hmm..Sabar jela..tapi kena maintain 3 ke atas la...riso takut jatuh kalini..mana mau letak muka?!...oh anak Ustad Mad...

Then, pada 11 April 2005, aku, Yaman@ Syezek, Amin dan MAton akan mendaftarkan diri kat Pejabat Agama Islam Taiping...praktikal la sampai 3 Jun 2005..2 bulan ja lebih kurang..dapat gak memasuki alam pekerjaan..hehe...ntah apela yang hendak dikerjakan kat situ..tapi takpela..best ada Yaman ngan Amin..leh wat kepala gila2 lagi kat satu tempat..dahla tempat tu lebih kurang 15 minit ja dari umah aku....redah je la yek...

Haiyak..ini lagi satu kes...ape sudah jadi dengan Arsenal?..manyak teruk la...tak kesahla apa penyokong team lain mau kata..aku bukan penyokong sesebuah team tu time dia kuat ja...aku penyokong setia Arsenal selamanya...Abang aku dah sokong Liverpool..member-mmber plak ramai sokong Manchester United ngan Chelsea....so aku pilih Arsenal la..dah aku minat Arsenal sejak zaman Tony Adams lagi..zaman Dennis Bergkamp muda-muda lagi...tapi sebab zaman tu tadak maklumat sangat, liputan media pun agak kurang berkaitan Arsenal..so akupun tatau apesal aku minat Arsenal..aku mengumpulkan jua jersey2 arsenal dari zaman penaja JVC, DREAMCAST, pastu O2..tapi banyak baju dah ilang kat asrama dulu...mangkuk hayun punya pencuri..haha..

So..tak kisahla sekarang ni mengalami kejatuhan..boleh plak aku tak tengok time Arsenal dibelasah oleh Bayern Munich minggu lepas..time tu aku letih gila..baru pas Annual dinner kolej..aku jadi Timbalan Ketua Pengarah..bayangkan aku dan rakan-rakan kena pastikan keselesaan dan kerapian majlis makan malam yang dihadiri lebih 900 student dan vvip serta vip.. fuh emang penat..tapi paling kesian kat Farhana la..Pengarah malam tu :) tabik la kat Far dan rakan-rakan...sebut nama skit baru bangga :) -> Nas yang sibuk ngan teknikalnya, Pit shah dengan tiket dan keselamatannya, Muhaimin ngan publisitinya wat backdrop, Jamal sibuk bantu Muhaimin, Nara dengan cenderamata, Qaiyum dengan multimedianya, Shana tim Penagarah 2, Wani urus makanan, Izzah(adik Qai..heheh) tolong kasi ceria keadaan..bila main belon sebijik jadi cam bebudak..hehe,Imah s/u yg misteri, Tasya bendahari yang baik hati..mengoffer diri setelah b/hari asal menarik diri tetiba, Yana yang buat pemasaran abis-abisan ngan member dia, NoorLy yang nampak paling sibuk time persediaan sebelum Annual dinner..Syawal dan Hayu yang jadi peng'handle protokol...very good..dan ramai lagi lah..nak tulis satu2 jem la...hehe..Tq semua..ada orang cakap aku kurang wat kerja..tapi sebenarnya letih oo..

Ha..tengokla sekali aku berceloteh..mesti jadi panjang bejela kan?..kiranya aku stop dulula..doakan lah aku berjaya dalam exam kali ini.. :) nantikan kehadiran episod akan datang yang berbunyi... kRiZaLId yoS kembali!! hehe..bye..

No comments: