SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Thursday, March 03, 2005

Malasnya Nak Pi Kelas!!!

Adoii..exam dah dekat..sepatutnya minggu ni study week la..tapi kelas still go on macam bese..menyebabkan jiwa remaja aku menetapkan untuk ponteng aje kelas2 minggu ni melainkan yang dirasakan perlu untuk hadir...tau jugak yang member2 universiti lain pun nak exam dah gak kan?..so gud luck lah...

Aritu aku gi tengok game Arsenal vs Sheffield United...game yang aku anggap memang macam bengong walaupun Arsenal menang..start kol 4 abis dekat kol 7..dahla Henry tarak main,Bergkamp, Reyes dan Van Persie masih dalam pergantungan..fuh..memang bahaya sungguh percaturan Wenger kalini..mujurlah sebab penentuan penalti nampak Arsenal lebih profesional, keeper Sheffield pun nampak macam semacam ja...hehe...tapi man of the match pastinya Manuel Almunia yang begitu power save penalti...hehe..

Minggu ni aku leh layan bola lagi...Champion league minggu depan leh layan lagi sebab exam start Selasa pastu gap 4 hari..boleh sangat la nak tengok 2nd leg kalini..

Sebentar tadi aku baruja jumpa kedua-dua akak aku yang amat di'respect' i ..makan sesama kat kafe Husin Onn..lama tak jumpak diorang...sembang-sembang hal bisnes..hehe..banyak perancangan..dan dapat offer plak dari BERKAT DINAMIK GROUP satu jawatan kosong yang menawarkan elaun bulanan mencecah 3 angka ja sebulan..tapi diberi pilihanla mahu terima atau menolak..sebab pasni nak cuti 3 bulan kan..payahla sebab ibu pejabat kat KL..

Rase sejak dua tiga menjak ni murah plak rezeki..tapi sebab dana semakin kurang dan perlukan perbelanjaan besar aku takleh bersenang lenang la dalam perbelanjaan..sibuk dok bayar utang orang..abis ptPtn aku sem ni..PC pun tak jadi beli..mujurlah ade skit kemudahan yang Allah beri melalui skit bisnes yang nampak kecil tapi power gak sebenarnye hehe...takjpela..cari side income dalam diam...betulla kata kak Aliza..usaha kuat2 dulu..pastu lastly dapat 5D...Duduk Diam-Diam Dapat Duit...topup murah dengan modal murah,kenalan bertambah...duit masuk every month..pastu dapat offer plak lagi dari Berkat Dinamik Group..leh jadi ahli korporat lama2 nih..hehe...doakan aku.hehe..

Tadi jugak list dak2 leh stay kolej dah kuar..dengan bangganya dan Pengajian Islam KIY leh stay lagi..Aku, bob, Yaman dapat stay lagi..baru cadang nak pindah Kolej Rahim Kajai..hehe..malangnya Mat Zul kene kuar plak dari Dato' Onn..katanya nak setinggan bilik aku sem depan..akan dipikirkan kelak..sebab aku jenis tak hisap rokok..walaupun biasa duduk ngan orang isap rokok tapi lama2 takut jadi bengong..aku jenis orang fobia ngan bau rokok...tengoklah nanti..hehe..tapi MatZul adalah best fren aku...bisnes partner aku..akan kupertahankan hubungan itu..ewah..hmm..

Nak ujan pulak...stop dululah..pasni aku nak citer plan bisnes akulah..pastu nak suruh orang komen..sama ada ia logik..ataupun ape...tapi setakat ni,orang yang berpikiran waras yang aku citer semua kasi respon baik punya setelah mendengar plan peniagaan walaupun pada mulanya ragu-ragu nak dengar, ataupun nak dengar citer..orang kata camnila..sebelum dengar banyak songeh la nak dengar..tapi bila dah dengar, terus mintak borang...hehe..tapi tak semua jugak..hmm...tapi bila budak Fakulti Pengurusan Perniagaan join, budak fakulti ekonomi join, apa la dak2 fakulti lain dan orang lain nak belagak sangat dengan diri sendiri?..Dalam hidup kena manfaatkan apa yang dirasakan berfaedah...

wokeh..Wassalam...

No comments: