SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Sunday, May 29, 2005

ArSeNaL, ChelSea & LiveRpOoL The Best!!


Semekom..tamat sudah pertarungan sepak2 bola eropah sesi 2004-2005..
Chelsea sebuah kelab yang suka-suka sebab banyak duit ditaja Abromovich menjadi juara Liga Perdana Inggeris buat kali pertama dalam tempoh 50 tahun..bolos pun skit sangat..kalah pun sekali je dalam 38 pelawanan..Piala Carling pun milik mereka mengalahkan Liverpool di final..season akan datang sure beli player ikut suka lagi sebab duit banyak..harta Abromovich setakat ni yang telah digunakan untuk bangunkan chelsea baru 1/25 dari keseluruhan hartanya...kaya giler jutawan minyak Russia tu..dahla muda lagi..macho plak tu..heheh..

Arsenal plak yang bernasib malang 3 kali ditewaskan oleh Manchester United dalam Liga dan Piala Carling membuktikan Piala FA adalah lebih penting untuk dimenangi. Man United menang ngan Arsenal dalam Liga pun juara tetap milik Chelsea..Menang ngan Arsenal dalam Carling Cup pun juara Piala Carling ialah Chelsea..Arsenal menang ngan Man Utd 2 kali season ni..First Piala Sumbangsih iaitu perlawanan pembukaan season 2004/2005.. N 2 nd Piala FA iaitu Pertarungan kalah mati terulung di dunia..Arsenal best..
Liverpool plak dalam Liga agak merudum..tapi membuktikan mereka adalah maharaja Eropah dengan menundukkan AC Milan dalam final Champion League..Pertarungan yang tragis dan mendebarkan..menang Liga Juara-juara Eropah mereka mendapat lebih kurang RM200 juta lebih kalau tak silap...automatik menjadi kaya..so boleh beli player terbaik lagi..hehe.Best..Liverpool adalah kelab dari England jadi juara setelah agak lama didominasi kelab dari Sepanyol mahupun Italy..Tahun lepas FC Porto..

Hmm..Tiga Kelab ini berjaya mencapai kejayaan season ini..namun kelab gergasi yang gagal mendapat sebarang pingat kali ni ialah Manchester United, Real Madrid dan AC Milan..Tentu bakal terjadi sesuatu yang lebih menarik season depan..sama-samalah kita nantikan bulan Ogos nanti :)

No comments: