SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Saturday, July 15, 2006

3 ari Petama YoS kembali Ke dunia bola sepak

Haha.. setelah tamat semester ke 6 aku di UKM.. sudah tatau nak buat apa dengan kasut Bola Putih Kelabu jenama Umbro aku..yang telah menjaringkan banyak gol sewaktu mula2 beli sampailah sebelum hampir2 digantung setelah abis sem 6...Setiap petang dulu kami dak Pengajian Islam dok main kat padang ujung dekat gol Rugby.. best..muka selalu ada Pit Shah, Sezek, Boby(Amirul Faiz), Daniel, Paijan, Amiq, Akram, Shidi dll.. kami main ngan geng tahun 2 tahun tu Mat kee, Talib, Pak Su dan lain2 lah.. setiap petang meriah sangat..

Sem baru kat UKM telah bermula..rupa-rupanya bebudak ni masih aktif bermain bola. PitShah yang tengah mengabiskan subjek dia kat UKM tu ajak turun main bola macam biasa, kat tempat biasa dan geng2 yang main pun geng2 macam biasa (kecuali member2 aku dak tahun 3 tahun lepas lah semua dah balik kampung dan ade yang dah keje)..Petang tadi (Jumaat) adalah petang ketiga aku turun bermain semula dan hari petama main ari Rabu la..Berikut adalah kronologi 3 ari petama yang telah dilalui..

ARi Petama (Rabu)..muncul semula setelah beberapa bulan x menyentuh bola..mula2 masuk padang terus dapat satu percubaan tapi sedikit melencong. Game ni nama dia game paling letih di dunia.. mana tak nya..dah lama gila tinggal hehe. Aku geng ngan Talib dan Talib menjaringkan gol. Team kami menang 1-0. Aku banyak buat crosing macam kat dalam world cup tapi semua melintas camtu ja depan gol.. takde sapapun yang nak tolong rembat.

Ari Kedua.. gandingan lama aku Boby muncul dan buat kenyataan petang tu game last dia (kira besara macam Zidane la) sebab dia nak balik Kedah dah malam tu. Paijan langsung tak turun dah dengarnya nak balik Kedah malam tu gak.. Dalam game ni gandingan Ariey Yos dan Boby sungguh mantap.. rupanya arini adalah ari terpaling letih didunia, bukannya semalam.. dengan cuaca yang panas menseterika diri ini dan rakan-rakan..Aku membuat jaringan pertama memecahkan kekebalan benteng lawan menyamakan kedudukan setelah ketinggalan 1-0 pada awal permainan. Keadaan lebih mendukacitakan pihak lawan apabila aku sekali lagi menjaringkan gol ketika hari hampir senja..menjadikan 2-1..Sebab ari paling letih di dunia, aku banyak berehat dari mengejar bola..hehe..Saat-saat akhir perlawanan..aku berjaya membuat crossing cantik kepada Boby dan dia mebuat larian pantas ke arah gol lawan dan merebat sekuat hati dan berjaya bersara dengan menjaringkan gol...Menang 3-1

Ari ketiga..Aku datang lambat..sudah ketinggalan 1-0 team yang aku sertai tu..(tiap2 ari tukar geng..hehe).. Mujurlah rembatan jauh Mat Kee berjaya merobohkan jaring gol lawan menyamakan kedudukan 1-1. Tidak seperti semalam, arini rasa macam kuat bertenaga. Hasilnya aku berjaya menjaringkan gol kemenangan 2-1 walaupun benteng lawan agak kebal. Arini jugak kelihatan permainan rakan2 betambah cantik dengan hantaran yang menarik dan skil2 Piala Dunia. Apapun 3 ari pertama aku agak berjaya.. Ari2 lain pasni x kan nak citer jugak kot hehe..cukuplah sekadar 3 ari pertama..yang penting dapat main bola balik macam dulu.. tak perlu gantung but..best best.. jumpa lagi..

2 comments:

Anonymous said...

selamat kembali ke dunia bolasepak hehe

Anonymous said...

demam world cup dikalangan pelajar IPTA..nak wat camne la kan..awok tu dah abis belajo wat la cara dah abis..hehe