SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Tuesday, May 08, 2007

kecewa sangat

Assalamualaikum wbt..

hmm arini rasa semacam skit.. semalam aku rasa terkedu bila aku nampak sorang budak tu kat kedai makan BBB kuar ngan 3 orang kawan.. kiranya 2 laki 2 perempuan.. macam2 boleh nak klasifikasikan tentang perhubungan mereka.. dah lama dia x mesej aku..ku mesejpun dia tak balas..aku ingatkan sibuk sangat.. rupanya adalah tu..

Semalam aku gi BBB ngan member2 aku.. Boby, Pitshah, Paklah, Amy, Meon dan sorang kawan depa ni semua dari Kedah gak..waa baru aku perasan aku sorangja org Perak kat meja tu hehe.. takpe.. dan si dia tupun orang Kedah gak sebenarnya.. aku memang tadak ape hubungan pun ngan diatu.. tapi napa aku jadi tak syok bila tengok dia kuar berempat macam tu? bukan nak kata jeles.. tapi semacam perasaan kecewa..Masa layan game Arsenal vs Chelsea pun aku tak dapat tumpu betoi2 tengok game tu.. Arsenal score 1-0 aku rasa happy skit.. Pastu aku rush balik sambung tengok 2nd half kat rumah Chelsea boh balik..game pelengkap jadual ja..

tapi yang masih ada kat kepala aku time tu dan sampai xleh tidur tetap pasal budak tu jugak..hampeh betoi.. Dahla atas meja aku dah besepah jemputan kawen kawan2.. Yang aku baru perasan ada kawan dari Negeri9.. hmm dulu dah kawan rapat gak..pastu ter lost kontek.. tapi aku salah sangka sebab dia masih simpan alamat aku dan send alamat umah dia..jemput gi kenduri kawen..hhuhu...Tahniah la..


Aku tak kesah kalau tanak ajdi kawan aku ke apa.. tapi kena sedar gak diri tu.. aku suka sangat cari kawan ramai.. kalau aku xleh mintak tolong dorang.. mungkin aku yang boley dorang suatu hari nanti..Aku ada plan nak tolong budak tu..tapi dah dia wat tak reti ja watpa aku nak kalot2 tolong..itu gila namanya.. sampai takat nak balas mesej balik cakap hai pun x mampu.. apetah lagi aku tergamak nak menolong untuk benda2 berkaitan masa depan yang semakin sukar sekarang ni.. nanti jadi macam muka tak malu plak.. offer pertolongan kat orang yang tak mintak...

Tahniah kepada 3 4 orang rakan aku yang berjaya bergelar guru GSTT baru2 ni.. antaranya Mad yang dulu manager mcD kat Sg. Besi.. dia ada datang belanja pesembor ngn ABC time cuti Wesak n Buruh aritu.. Dila pun sama yg berenti keje kat Mydin dan sorang lagi minah Johor yang baru putus cinta.. xpela ilang boyfren tapi dapat keje tetap.. baguihla kan :) Ada sorang lagi Ain..yang ni lagi dashat.. jadi cikgu MRSM kat Teghanu.. nak nikah plak tu 2 JUN ni.. wahh berbanyak-banyak tahniah.. ingat lagi dulu masing2 mengeluh payahnya idup.. tapi bila dah datang 1 rezeki..bertalu-talu mainye.. pasni rezeki dapat anak plak ye :)

Tadi aku dikunjungi sahabat baik aku sejak kat Bota lagi Azhar AMari.. kami gi makan sate kajang.. diapun bunyi2 dah ada berita gembira tu.. berita apetu.. dapat naik gaji? dapat bini? hehe..tapi nanti biarla dia wat announcement sendiri.. kang x gempak plak kan :) masing2 dah berjaya.. hari Sabtu aritu xde rezeki nak jumpa sorang lagi member kat Bota dulu.. Azhar Majid.. dia datang UKM amik PJJ Syariah.. ada rezeki nanti leh jumpa lagi..

sebenarnya aku nak luahkan kecewa tu je..aku pun sedar aku kecewa skitja tapi Tuhan balas banyak keceriaan.. malam ni aku suka sangat kawan2 baik aku dok mesej tanya kabar dan ada yang kasitau keadaan dia skrg walaupun tak tanya. (macam aweq plak hehe) Tuhan itu Maha Kuasa.. sapa nak jadi orang tersayang yang betoi2 kompem ni hehe..sempat lagi ni nak pilih2 sebelum aku akad nikah ntah bilapun tatau..

esok start periksa pertengahan tahun satu Putrajaya.. maka melepaklah seminggu dok tunggu bebudak abes jawab exam..hope student aku leh score la..bebudak dajah 1 n 2..tau nak main je.. esok nak pekse tadi leh lagi main nenek kebayan dalam kelas.. soh masuk marathon kat padang cakap lelah tapi dalam kelas dok maraton ja lupa plak dah lelah tu hehe.. sabar bebanyak je.. itu la latihan namanya.. untuk menjadi suami mithali ewah.. wokeh..kepada yang telah lama mendiamkan diri.. bunyi2 kanlah kembali diri anda.. kepada yang merasakan aku menyepikan diri terlalu lama.. aku mintak maaf bebanyak.. Kembali pada Allah.. Wasalam


3 comments:

Anonymous said...

wey yos..ko bila nak mai johor lagi.. relax la..bunga bukan sekuntum..elok kawen ja.. haha

nuaiem said...

alop my naqib...haha...dh jd ust pon...skrg dh ada blog lg...jarang jumpak ssh la nk tegor...sbnrnya ada gak benda nk tanya tp nnt la...hehe...kim slm la kt semua senior bote...lg satu no hp saya abg yos ada kan...nk p tgk bola prk main kt kl ajak la..jeles plak tgk gambar ngan manjoi tu...

Anonymous said...

wey pakcik..eleks arh..bunga bukan sekuntum.. kat umah aku byk pokok bunga.. satu pasu aku leh bagi ko..hehehe -kingkong