SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Wednesday, June 15, 2011

jQAF-kad rekod bacaan QURAN


Assalamulaikum WBT..

Pos kalini khas buat rakan jQAF ataupun mana-mana sekolah atau ibubapa atau guru yang ingin mudah merekodkan bacaan Quran murid-murid, ahli-ahli jagaan anda atau anda sendiri dalam bentuk yang lebih kemas dan mudah. Idea ini saya ambil daripada Perak tapi ditaip semula dan dimasukkan lambang sekolah..

Apa yang penting isinya yang agak sukar untuk dibuat iaitu lengkap untuk rekod membaca 1 al-QURAN sebagai motivasi kepada murid-murid atau anak-anak supaya lebih cepat menghabiskan bacaan al-Quran secara tidak langsung dapat khatam dengan lebih cepat.

Kelebihan:- (saya akan emelkan sofcopy sahaja)

1. Anda boleh print di atas kertas atau kad yang cantik mengikut kehendak anda..
2. boleh menambah baik seperti mencetak terus nama murid atau nama anak anda atau menambah logo sekolah pada kad seperti yang saya emelkan.
3. Tidak perlu lagi merekod pada buku yang tebal atau merekod secara mencemar al-quran iaitu menulis di atas mukasurat alquran..
4. Kad boleh dibawa kemana-mana dan boleh direkodkan oleh sesiapa sahaja yang berkemahiran dalam al-Quran (tidak terhad dengan bacaan dirumah atau disekolah sahaja) Balik kampung pun bawa balik kad sahaja..boleh pinjam alQuran atuk dan nenek dan rekodkan..
5. kepada rakan-rakan jqaf boleh menjadikan sistem rekod menggunakan kad sebagai satu sistem yang lebih sistematik..lebih cantik jika kad dibahagikan berlainan warna mengikut tahun
contoh:- tahun 1 warna biru, tahun dua warna hijau, tahun 3 warna kuning dll supaya nampak lebih seragam...

dan banyak lagi kelebihannya..

Untuk mendapatkannya boleh mendapatkan hak milik ciptaan saya ini menerusi emel ahmadfirdausashraf@yahoo.com. Saya cuma meminta sedikit sumbangan untuk penat lelah menaip isi kandungan kad itu dengan harga RM1o sahaja yang boleh di bank in melalui

1- maybank-1580 5137 5019
2- bank lain atas permintaan anda (cimb, bank islam atau bank rakyat)

saya akan emelkan dulu bahan ini dan barulah anda bank ini duit..bagi saya orang yang jujur dikasihi Allah :)..

sebarang pertanyaan boleh merujuk emel.. tQ..

2 comments:

ArieYoS said...

dan kepada sesiapa yang berminat nak berniaga kad ini boleh juga mendapatkannya.. samaja harga

Anonymous said...

Assalamualaikum masih ada ke ?