SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Tuesday, August 30, 2016

Coretan Petang Petang Sebelum Merdeka ke 59

Bismillah..

Salam Kemerdekaan ke 59..

Sekadar tunggu isteri settle kerja..sempat mencoret dulu kot.. nak tulis pasal duit boleh kot hehe..

Gaji baru keluar 25 Ogos 2016.. kemana halatuju wang tersebut? Bila dipikir-pikir.. tadi baru settle bayar bil tnb, air dan astro.. tnb 99.55.. air rm10.. astro 150.. kat situ saja dah dekat 300 ratus..

Baru keluar gaji jugak terus gi isi minyak full biasanya.. bantai isi dua2 kereta..dekat 120 gak le.. fuhh.. belum masuk duit pengasuh anak, bayar telefon,bil kad kredit dan lain-lain.. Sekarang tambah lagi satu keperluan lak iaitu touch n go sejak depa boikot guna tunai.,huhu..

Kos balik Bentong kalau guna Mex dari Putrajaya :

Putrajaya- Jalan Tun Razak 5.50
Pastu highway apetah yang keluar ikut hotel Flamingo tu 2.00 kalau x silap..
Tol Gombak - 6.00
Tol Bentong - 3.50..
Yang boleh buat jimat sikitpun kalau tak guna Mex..guna jalan Sungai Besi (2.00) atau tol Plus keluar ikut Serdang (1.60) ..

So cuti raya haji ni pelan nak balik kampung di Terengganu...pertama kali nak guna LPT 2 yang dah kena cas..seram sejuk lak rasa..

Semoga ada rezeki dapat Baiah yang dah kena pantau aritu walau ada slack sikit..dan rezeki rezeki lain seperti tetiba orang baling duit dari langit or sebagainya haha.. itu sahaja lah coretan saya untuk bab ini..Ada satu lagi tajuk nak tulis pasal ke Jelebu baru-baru ni..tenangkan pikiran jap..zaasss..

Wassalam..

1 comment:

Birthday Return Gifts For Kids said...

its my Pleasure to read your blogs post are very exelent thanks to give good informasion
regards
http://www.iandmystory.com/