SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Thursday, December 08, 2005

Aduhai Macam-macam

Assalamualaikum W.B.T...

Semoga semua berada dalam keadaan baik dan dirahmati Allah.. Aku baru saja balik dari UKM setelah melepak kat sana hampir dua minggu dengan sedikit usaha untuk membuat tesis..Mujurlah dapat gak buat sesikit walaupun melalui banyak kesukaran..

Aritu aku balik Terengganu sekejap atas alasan ramai pak sedara ngan mak sedara nak gi Mekah.. time tu cuaca mula nak tengkujuh dah..Ombak nala punya besar. Angin punya kuat mengalahkan citer Titanic.. So time tu memang tadak peluang nak berendam dalam laut..nak pi pesisiran pantai pun tak berani.. Macam bese balik kampung dok lepak ajela..tupun sebab utama balik ialah ayah aku ada Seminar kat Kuala Terengganu..so menyelam minum air lah..sebab raya aritu dah tak balik ni kira cover balik la..

Yang seronok tu balik kampung tapi dapat gak tengok Astro. Kedai kat tepi pantai tu tayang Arsenal vs Wigan yang menyaksikan kecemerlangan Wigan tercalar dengan gol menarik dari Henry dan Van Persie. Lama jugak tak balik Teghanu ni.. Pastu time on da way balik tu dari Terengganu kami singgah semayang kat masjid Grik..memang selalu singgah Masjid ni kalo sampai lambat dari Terengganu. Kat sini adala skit kenangan..tapi takde apela..heheh...

Esoknya mak dan ayah aku pi Penang dan lusanya kami sekeluarga pi Melaka..lama sungguh x datang Melaka ni..Tupun sebab ayah ayah aku ada majlis apantah..Ari last jalan2 kat Mahkota Parade pastu tidurb umah sepupu aku kat Batu Berendam..26/11 aku kembali ke UKM..ayah aku hantar la dah on da way balik Perak lalu ikut Bangi..ketuk2 umah sewa tadak sapa yang bukak..last2 pi cari Mad kat Mc D amik kunci umah..lawak2.. Seb baik ada motor Yaman..abih rm 8 tukar tiup belakang motor dia..

Yang ada kat umah sewa time ni ialah Zaidi dan kawan dia Mi ada pentaulihan tok guru silat cekak..bahaya ni hehe.... Kaie dan Palie sebab depa dua2 keje kat Carefour Alamanda..Malam tu layan bola sorang2..banyak game aku layan malam ni sampai pening pala..yang penting Arsenal menang 3-0 ngan Blackburn..game ni aku layan kat Le park.. Ari Selasa baru Pit Shah mai umah sewa untuk amik motor Jaguh dia..lepak sampai Jumaat..ari Jumaat pagi plak baru Amiq sampai aku pi amik kat Hentian Kajang..sejuknya Ya Rabbi hanya Tuhan yang tahu..kol 5.30 pagi.. Pit Shah balik dari Bangi pi Ipoh ari Jumaat tu la..

Sepanjang aku kat Bangi ni dok pi TSL cari bahan n then setiap hari pi lepak kat kedai kak Aliza n kak Huda..sonok dok lepak nyembang kat situ dari tatau nak watpa kat umah sewa.. Pastu sonok dok layan Anak Mami Kembali..dekat 5 kali ulang pun tak rasa boring langsung..best citer tu..hehe.. time dekat2 nak balik barula Sue Nani sampai UKM..jumpa sekali ja kat TSL..pastu dapat gak bekenalan ngan Fasha Sunda FPI dak Quran Sunnah dan Nazirah yg eksiden haritu..sian..Semalam aku betolak balik dari Bangi dan time tu kat umah sewa tambah lagi orang iaitu Gee dan Fadlan.. Kiranya orang memang x putus2 masuk umah tu..

Lagi satu aku sedih ngan result aku..teruk lah..kecewa gila..mungkin sesedih hati sorang kawan aku yang terpaksa mintak clash dan sorang lagi member yang telah di clash kan hubungan dengan boyfrennya sebab ada pihak ketiga..Entahla..tinggal satu sem lagi..Mampukah aku berjaya kalau aku terus kecewa...tataulah...

2 comments:

Anonymous said...

fasha memang cun..anak mami kembali citer best :)

Anonymous said...

relax yos..jgn sedey2..pejuangan masih panjang lagi