SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Thursday, August 31, 2006

Merdeka

Bismillah al-Rahman al-Rahim..
Lama gak tak nulih kat blog sini..hmm..Alhamdulillah sekarang ade skit masa. Nipun sebab kat chatbox tu dah kene pangkah ngan Aini haha.. ada dua bini bini tua jangan dilupakan..diabaikan..ewah..kemain lagi..

Hmm Malaysia sekali lagi menyambut 31 Ogos seperti setiap tahun yang lepas2 menandakan kalini dah masuk kali ke 49 dah kemerdekaan di Malaysia. Bersyukur sebab Malaysia ni masih aman makmur lagilah berbanding banyak negara yang dah porak peranda dan ada yang baru nak mula berporak peranda. Ada Negara yang umat Islam itu seperti tiada nilainya dibunuh, dan diperlakukan apa sahaja. Islam sebenarnya sepatutnya merdeka lebih lama dulu tetapi mengapa kita seolah-olah terkurung walaupun berada di negara sendiri?..

Hanya kita mampu merubah diri sendiri dan kaum keluarga kita, begitu juga masyarakat bangsa kita..Sebab nak suruh orang lain merubah diri kita barulah jadi situasi macam sekarang yang kita tak berapa gemar ni. So dalam sinar merdeka yang baru disambut gilang gemilang malam semalam, dengan penuh bunga api berpancaran di langit seperti perang plak kulihat, hope semua mengambil semangat merdeka untuk memajukan diri dan agama supaya lebih menonjol dan tidak ketinggalan atau tenggalam dek arus zaman.

Selasa aritu aku menghadiri temuduga j-QAF KPLI.. sungguh syahdu dibuatnye bila mula-mula masuk bilik temuduga tu. Ramai member2 yang dikenali terkena sama pusat dengan ku kat Institut Perguruan Islam Bangi (dulu MPI) .. Boleh dikatakan bahagian yang cakap-cakap Alhamdulillah la tapi sebelum cakap-cakap kena tulis dulu.. Yang tu teman rasa terpinggir la plak..Ish..bahaya btol..soklan pun dah konpius..entahla. Udahla malam sebelum iterview tu syarikat tV kat Malaysia ni dok berperang sesama sendiri. tV 1 dan Astro tayang program nak baik hubungan Mawi dan Ina. Kat Tv3 tunjuk CT bersanding ngan Dato' K.. Camne la nak prepare dan study? hehe.

So doakan lah semoga matlamat diriku tercapai walau dalam apajua bidang sekalipun. Ish..Hmm..tak keruan dibuatnye..Wokeh nanti nak sambung lagi..sekarang rase ngantuk plak.hee.. Best dengar member2 beriya sambut merdeka kat KLCC, PutraJaya dsb tapi aku sekadar dok rumah ja.Pikir nak cari keja apa pasni..sapa nak tolong aku? Boleh la ehe :) Wassalam

5 comments:

Anonymous said...

eh awalnye..kat kedah ngan kelantan bulan 9 baru inteview

Miss Aini said...

erk, now u blame me. how dare u lupakan bini tua. cest2. haha. abg!! sy baru blk~ ari kamis aritu ade g emirates~nnt sy upload gamba. hehe :P

Anonymous said...

Well done!
[url=http://afsqqypl.com/yudj/maml.html]My homepage[/url] | [url=http://fanqrkma.com/bzoz/zjbd.html]Cool site[/url]

Anonymous said...

Great work!
My homepage | Please visit

Anonymous said...

Thank you!
http://afsqqypl.com/yudj/maml.html | http://ttxpwytp.com/hzof/agbr.html