SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Friday, April 08, 2011

Ayat Quran Banyak Kelebihannya

Alhamdulillah Tuhan permudahkan juga serba sedikit urusan saya.. Lega rasanya dengan apa yang berlaku dua tiga hari ini.. Terbukti dalam Surah Syarah..(Alam Nashrah) ada ayat yang bermaksud "di dalam kesulitan pasti ada kemudahan"..dua kali diulang ayat itu.. 'Fain nama'al 'usri yusro..Innama 'al 'usri yusro'...saya x pandai lagi nak masukkan ayat al-Quran dalam blog ni hehe..

Jadi nak kongsi sikit amalan kalau kelapangan kita boleh mengamalkan membaca surah ini di dalam solat.. Ada seorang perawat yang pernah saya temui pernah turunkan ilmu jugak sekiranya nak elak dari kena pukau atau beg kena ragut..dapat malapetaka yang tak diundang.. amalkan bacaan Surah Syarah ini dalam rakaat pertama solat Subuh dan Surah Al-Fil (Alam Tarakai..) pada rakaat kedua solat Subuh..InsyaAllah ada pendindingnya.. sebaiknya dibaca waktu solat sunat sebelum solat Subuh sebab time solat Subuh kita boleh juga baca surah-surah amalan lain yang lebih panjang.. seperti pagi Jumaat kita baca As-Sajdah dan Al-Insaan.. Kalau dah bangun Subuh pun lambat setiap hari camne nak solat Sunat sebelum Subuh hehe..

So nak kongsi ini je harini.. banyak lagi ilmu yang nak turunkan.. hope ramai yang terjumpa blog saya ni.. :) dapat kongsi ilmu dengan ramai orang.. Apapun lebih adventure merasai sendiri pengalaman berbanding membaca kisah orang.. Allahu Akbar...


No comments: