SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Tuesday, April 05, 2011

Edit blog sikit-sikit

Assalamualaikum WBT..

Ada kawan-kawan dah marah sebab tengok benda yang sama ja dalam blog saya ni..dahla tak update2..kadang-kadang nak tergelak bila fikir balik dah hampir 7 tahun rasanya ber'blog' ni.. baca-baca balik cerita lama.. saya ni jenis buat blog lepastu taknak nak explore kecanggihan-kecanggihan terkini blog orang lain..

Kebetulan pagi tadi saja jenguk blog sendiri kat dewan besar sekolah sambil latih murid-murid yang nak bertanding Majlis Tilawah al-Quran esok Peringkat Putrajaya di SMKA Putrajaya.. My student Iman Qistina cakap apela ustad ni blog kurang menarik.. dia bagi suggestion sikit..tu yang ada 2 3 penambahan kat my blog.. ada jam ayam..kalender merah menyala dan kata2 hikmah dan juga terjemahan sebahagian dari doa iftitah yang kita dok baca time solat tu.. selalu tengok blog orang ada tapi emmang x sempat nak mengexplore..buzy sangat la katakan..

Tq Qistina.. hmm.. harap-harap SK Putrajaya Presint 16(2) ni dapat menang la pertandingan esok.. Kalau bercerita kisah Nabi tu tahun lepas memang juara la masa zaman Farah Natasha jadi wakil.. hope dapat pertahankan kejuaraan..

Meja agak serabut..buku pun ada yang belum bertanda.. fikir macam-macam benda.. hmm.. agak bercelaru jugak pemikiran ini.. nak beli rumah rasanya..tapi fikir macam-macam.. my wife pun sama.. kitorang sama-sama pening..hehe.. Senang-senang buatja rumah kat kampung..200ribu dah leh dapat rumah besar tak ingat nak main kejar-kejar..apatah lagi kalau 350 ribu semacam harga terkini kat area sini..Bangi, Dengkil, Kajang.. kalau dapat harga ni la..rasanya nak nak cecah 400ribu.. Semalam lepas balik sekolah saya dan isteri pegi Bahagian Pinjaman Perumahan nak tanya banyak benda.. Bila balik masing-masing ketawa dengan pelbagai gurau senda tentang rumah...

Pagi semalam kecoh dalam suratkhabar seorang ustaz pukul murid 7 tahun sampai meninggal dunia di hospital.. dekat kantin pun macam-macamlah cerita..saya ni sebagai ustaz terasa jugakla dihati bila orang mula mengata.. betullah 'kerana nila setitik rosak susu sebelanga' tu.. sekarang ni orang akan ambil kesempatan melalui isu.. so tempias-tempias yang orang lain buat kena jugakla kat muka.. Semoga semua pihak dapat menguatkan iman dan mengawal amarah..

Bila marah memang habis semua nak lepaskan.. tapi bila dah sedar..mula menyesal.. dah banyak kali jugak saya menghadapi benda-benda macam ni.. sebab itulah Tuhan sediakan dua tempat untuk manusia setelah kiamat nanti.. ada rumah untuk pemenang ada rumah untuk yang tewas.. Kita kenalah sedar siapa diri kita yang sebenarnya.. setinggi mana kita..sekuat mana kita..selemah mana kita..sehodoh mana kita.. kita tetap dicipta olehNya.. Nak menangispun waijblah kepadaNya..

Untuk akhir perenggan saya..nak offer perkhidmatan la.. terfikir pulak semalam bila lepas solat Magrib..kat Putrajaya ni orang semua sibuk-sibuk..buzy-buzy.. kalau nak buat majlis berkaitan keagamaan seperti tahlil ke baca Yasin ke, khatam quran, ajar ngaji ke, bimbing ngaji ke tapi tak ada pak imam or ustaz bolehla contact saya.. saya ada ramai kawan-kawan yang maybe boleh membantu.. dari Masjid Putrajaya ada..JAKIM ada dan ustaz-ustaz ngajar kat sekolah Putrajaya yang otai otai pun ada. Tapi bila saya dah tolong carikan kenala sediakan duit minyak sikit untuk Pak Imam-Pak Imam atau Ustaz tu ye..hehe.. taknak jual nom telefon disini .. just emel kepada saya ahmadfirdausashraf@yahoo.com ..saya hanya boleh offer kat kawan-kawan sebab sayasendiri agak buzy dengan kerja sendiri yang tak habis..

Semoga Allah permudahkan urusan kerja saya dan urusan kerja sahabat-sahabat dan pembaca-pembaca blog yang Tuhan gerakkan hatinya untuk singgah sebentar di sini :)

Maas Salah Wa Ilal Liqo'

No comments: