SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Sunday, April 25, 2004

Antara Aku dan Johor
Assalamualaikum WBT…
Hmmm..aku tengah keletihan ni..mata tengah kuyu..badan rasa letih..tapi itulah aku dua tiga hari ni..mem’follow’ abang aku ke Kuittho antor laporan praktikal dia.pi tengah2 pagi Jumaat..lelepak kat Restoran Jejantas Sungai Buloh dekat 5 jam..hehe..dari 6.30 pagi sampai kol 11 lebih..
Macam-macam..mula-mula kami bertiga tapi bertukar menjadi berlima bermula dekat Sungai Buloh tu la…Member2 abang akupun sporting semuanya..sempoy dan ganazzz jua..hehe..kami tiba di Johor pukul 3 lebih sekaligus menamatkan tempoh lebih dari 10 tahun aku tak menjejaki kembali negeri kelahiran ku itu..Nama ja lahir kat Johor..tapi satu hapah pun tatau pasai Johor..hehe..makan nasik ikan keli goreng..abang n member dia suka sangat makan itu apatu yang dinamakan ‘pecel’?..betoi ka eja akupun tatau..makanan orang Jawa dengarnya..
Masuk Kuittho..bangunan seperti baru lepas dilanggar Garuda gayanya..blok2 banyak yang diruntuh..dan banyak jua yang sedang diubahsuai mahupun baru dibuat..Rasenya Kuittho akan menjadi lawa pabila kerja2 tersebut selesai..pastu barulah mula berjalan-jalan di negeriku dan memandang segala yang indah2 bebeno disana…Baru kuperasan,cun-cun jugak aweq Johor ni hehe…sememangnya yg aku kenai aweq Johor atau member Johor cun2…tapi kalini bila pi Johor baru nampak dengan lebih jelas…Itu baru kat Batu Pahat…belum lagi kat Masai…ehem ehem,apatu Mersing..dan sebagainya lah..Namun gadis Perak jua yang cun abis..hehe..tak gitu geng semua?member Yos semua cun  mana-mana negeri seMalaysia..study luar negara..sumer comel,cute dan jelita ..kat Sijangkang pun ada…Kekadang member laki pun cun..ape saje..hikhik
Jejalan the Summit plak sat…akupun menukar keypack hset yang telah pudar warnanya…tidak ceria lagi..begitu mengaa-ngada amoy yang menjual keypad tu..hehe..member2 abang aku dok usha hset Motorola yang ade mp3 tu..semua dok geram ja..alih2 lepak Mc D..Zam asyik belanje je..dari makan tengahari ‘pecel’,sarapan kat Restoran Jejantas..,ni Mc D plak..hmm..sempoy plak tu..dahla main race kat highway ngan dia dari Ayer Keroh sampai Ayer Hitam..(nama tempat area sanapun pelik2 hehe)akupun telah menukar nama menjadi Ralf..hehe..baik sunguhla..belum lagi Ed plak..hmm..best aaa diorang…ukhuwah pandai dimantapkan..hehe..pastu bepisah…
Semalam tidoq rumah member abang..Kak Milia…rumah atok diala…kat Muar..dapat jualah aku bermalam kat Johor hehe..hujan turun memanjang setelah katanya 2 3 ari dah kemarau..ni mesti aura Taiping telah dibawa secara tak sengaja ke Johor.. tidur dengan nyenyak dan jagapun awal..Lepas tengok siri Kartun hebat Apollo Dragon Ball…Kamipun berangkat ke Kuala Lumpur untuk pergi ke rumah sorang lagi member abang merangkap Bos aku juga…aku bekerja di bawah dia..biasala..ahli perniagaan..Member abang akutu seorang Arkitek muda yang aweqnya adalah budak UKM yang tengah amik Maaster..so selalulah berjumpa..hmm..Arkitek yang dah kayapun reti nak buat bisnes..apalah salahnya student macam I nak join samekan?..hehe…sesapa berminat leh contact..perniagaan yang Halal dan meyakinkan...dun wory..dan sesapa yang tak berminat dun kutuk2 belakang..tak baik..berdosa n tuhan marah..maksud firman Allah SWT…‘..dan tolong menolonglah kamu dalam melakukan kebaikan dan kebajikan,dan janganlah tolong menolong dalam perkara yang berdosa dan maksiat…’
Bila sampai umah brader tu..aku layan PS2 kejap..kol 5 barulah bertolak pulang ke Perak bumi bertuah..dalam masa sehari..aku berada di Johor,Melaka,Negeri9,Kuala Lumpur,Selangor,dan akhirnya..Perak..sampai Ipoh kol 8 malam… aku terus bergegas mendapatkan tiket…tiket ape?..Perak vs Sabah la..hahaAku duduk sekali ngan Cimai n Gebang..member sekolah SMKASAS dulu..1st time jualah aku tiba kat Stadium tu..tak penah dating stadium sebelum ni..sebab ada peluang..hantam sajalah..n Perak mempamerkan aksi mantap membenam Sabah 2-0..best gila..sebaik abis game lepak kat restoran tengok Liverpool vs Manchester Utd..dah 2nd half..gumbiranya Liverpool menang 1-0..hehe..
Kami pulang sampai umah kol 1 lebih..dan akupun menaip mende ni.. badan letih..tapi sonok jua bila ada blog sendiri..leh tulis apa yang kita suka..dan my parent stil kat Teghanu dan Isnin barula boley balik Changkat Strawbery ni..sibuk manjang..meeting tak sudah2..kalo kat Ganu okayla..sambil meeting leh balik kampong..hmm..oklah..manyak mende aku masukkan secara x sengaja kat sini..apa yang terlintas..aku tulis..komen la apa yang berani..hehe..wokeh…stop dulu sekarang………

No comments: