SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Wednesday, April 21, 2004

Bismillahirahmanirahim....
Hmm..Sekarang tengah mengkaji beberapa buah buku ataupun panggilan lebih mesra iaitu 'kitab' bertajuk 'Wasiat Imam Ghazali'...
Lagi sebutir buku bertajuk '50 Masalah Penting Dalam Agama'...
Time borink2 still lagi cuba menghafal 'Hadis40' yang stil x abis2 atau x sempat2 nak abis baca or hafal..hehe...Harap kitab ja dah buruk..baca idok jugak..hmm..
Pastu satu berita yang ape tak tau nak klasifikasikan...semalam Chelsea kene belasah ngan Monaco yang bermain 10 orang.Team 'star' kene 3-1.Sian..tapi tu baru pusingan pertama..main kat Monaco..lagi 2 minggu main kat Chelsea plak..Chelsea kena menang 2-0 kalau teringin nak pi final..
Aku terpaksa sokong Chelsea sebab dia gatal2 mengalahkan Arsenal sapa suruh time suku akhir aritu..
Tapi Monaco pun dashat..Suku Akhir boleh bubuh 5 gol kepada si Real Madrid sekaligus menggulungkan 'kelab Gergasi' tu..
Hmm..ape saje...Lusa pepagi sebelum Subuh aku nak pi negeri kelahiran aku..negeri yang ic'nya' -01- ..Johor lah...
Walaupun negeri kelahiran...namun aku hanya lahir disitu..selepas lahir dan sempat duduk 2,3 tahun aku langsung tak penah pi sana dah..tengok..ayat aku..(mana ada orang Johor cakap utara..melainkan ade sebab tetentu hehe)
Pegi Johor pun sekadar sehari ja..My parents balik kampung ayah aku kat Terengganu..ada meeting katanya...so..aku follow abang akulah..
...Hmm..Ok lah..didoakan kesejahteraan buat semua umat Islam..
Kita semua dengar,tengok sendiri..apa dah jadi dengan suasana dunia pada ketika ini...ayat satu ='kononnya nak hapuskan pengganas...habis seluruh negara Islam tu hancusss...'
ayat dua ='kononnya nak tangkap seorang pemimpin Islam yang zalim dan kejam,natijahnya seluruh negara tu diserang dan hancuss,tentera dia pun hancus skit demi skit...dan sekarang diapun dah mula kelam kabut..
..Semua tau kot sape dia..hmm..sekarang plak...ayat tiga ='bila seluruh dunia mengecam tindakan Ariel Sharon membunuh kejam 'Rantissi'- Pemimpin Hamas baru yang kedua...Dia sorangja sokong padu kat Israel....atas alasan menghapuskan pengganas..'...
Entah bila pulak dia akan dihapuskan?..Allah maha esa..Maha kuasa..Jika tiada pembalasan di dunia..semoga kekejaman akan terjawab diakhirat kelak..Semoga yang telah 'pergi'..syahid insyaAllah..meneruskan perjuangan menentang si keparat durjana!! Huh...Takbir!!Takbir!!Takbir!!
Dulu,Kini Selama bila?Selamanya?...Kuasa Tuhan..Mana-manapun yang perintah Malaysia,asalkan tak menyeleweng dari ajaran Islam..YoS tabik!!..Takbir lagi....Allahu akbar!!

No comments: