SELAMAT DATANG KE JALAN BAHAGIA(Semoga kita semua beroleh manfaat dan syafaat dariNya)

Thursday, May 13, 2004

SI BANGSAT

Oh BANGSAT…kenapa kau begitu bangsat………
Aku sungguh marah kali ini wahai bangsat……..
Mengapa kau begitu bangsat wahai si bangsat…
Apakah kau menjadi semakin senang dengan menjadi bangsat?..
Kemarahan aku tak gemar naik wahai bangsat….
Tapi hari ini kau bejaya wahai bangsat…
Si bangsat bejaya buat aku marah kali ini……
Siapakah si bangsat?..
Tentu sahaja si bangsat amat pendengki orangnya…….
Si bangsat juga tentu ramai yang benci padanya…….
Oh si bangsat…berubahlah dikau……..
Tuhan masih Maha Pemurah dan Maha Pengampun
Kau semakin tua si bangsat….
Bertaubatlah……….

Aku sungguh sedih….aku sungguh kecewa..takde apepun yang akan buat aku suka marah didalam dunia ini melainkan angkara si bangsat…aku mintak maaf…sering kali aku cuba merubah situasi…aku cuba buat yang terbaik..aku mesra sehabis mesra…tapi inilah balasan yang aku dapat…sejak dari dulu lagi..sejak dari dulu lagi muncul ramai bangsat dalam sekitar kehidupanku….si bangsat yang suka mencari pasal ketika aku perjuangkan kedamaian,keseronokan,keharmonian dan sebagainya….

Tatkala aku menulis mende alah ni…jiwa aku dah agak tenang…Tapi bila aku tau perbuatan si bangsat ini semalam…….hanya tuhan yang tahu perasaanku…oh tuhan…Aku sedih…aku marah..aku kecewa..tapi apa yang aku harus buat?....haruskah aku berbuat baik lagi dengan si bangsat?...atau aku harus memulaukan terus si bangsat?...apa yang pasti…jauh dilubuk hatiku..aku amat berharap si bangsat akan berubah…aku tahu aku berdosa juga menulis sedikian rupa…tapi apakan daya…inilah yang termampu aku luahkan….aku tak gemar lagi memendam perasaanku…

Si bangsat telah merubah segalanya…selepas ini si bangsat akan ketawa dengan gembira…si bangsat pasti ada banyak duit lepas ni…bila dia tak suka sesapa dia akan jahanamkan orang tu…haha..seronoknya menjadi si bangsat..hidup dalam kebencian orang…gembira dengan kedengkian terhadap orang lain….

Aku ingin memesan kepada rakan2ku sekalian…jauhilah pebuatan bangsat…..dengan menjadi bangsat,keturunan anda akan turut di cop bangsat….janganlah hanya dengan memikirkan kepentingan diri sendiri anda terus merosakkan segala apa yang orang lain telah cipta dan mencapai bahagia dengannya selama ini….anda pasti akan dikutuk…anda pasti akan dicaci…lebih2 lagi sekiranya anda sudah tua…semestinya orang akan mendoakan anda supaya mati lebih cepat….Tuhan..ampunilah jua dosaku kerana mengutuk si bangsat ini…aku adalah hambu-Mu yang hina…kepada saudara-saudaraku yang turut terlibat bahana si bangsat..marilah kita bersabar dan berdoa agar semua kembali menjadi baik dan pulih seperti sediakala …Wallahu ‘alam…………

No comments: